Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen

Styrk dine kompetencer og bliv bedre til at servicere gæster med kurset i Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen.

Bliv klædt på til at arbejde i rejsebranchen

Kurset er for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde i oplevelse-, rejse- og rejsebranchen. 

Med kurset bliver du kvalificeret til at yde kundeservice og deltage i kvalitetsarbejde indenfor turisme, rejser og oplevelser. Du lærer at håndtere forskellige typer af gæster og turister. Du får blandt andet indsigt i kundeforståelse og loyalitet, konflikthåndtering samt kulturdifferentieret service.

Målet med kurset er, at du:

  • efter kurset kan yde kundeservice ved personlig og telefonisk betjening i overensstemmelse med virksomhedens mål og serviceprofil.
  • opnår kompetencer hvor du ved sprogbrug og adfærd kan håndtere de enkelte gæstetyper, og håndtere eventuelle opståede konflikter samt yde en kulturdifferentieret service under hensyn til de særlige forhold i turist- og rejsebranchen.
  • får indblik i betydningen af kvaliteten i leverancen i forhold til virksomhedens troværdighed og omdømme.
  • kan forholde dig til kvalitetskrav fra kunder, interne og eksterne samarbejdspartnere.

Praktiske oplysninger

    Varighed og start

    Kurset varer to dage. Se datoer for opstart i tilmeldingsmodulet neden for.

    Sted

    Undervisningen finder sted på Centret for voksenuddannelser på Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, bygning 6, 4000 Roskilde.

    Adresse og find vej
    Tilmelding

    Du tilmelder dig via tilmeldingsmodulet neden for.

Tilbage til oversigt

Kvalitet og kundeservice i turist og rejsebranchen

Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Tilmeldingsfrist 15. november 2024
Startdato 2. december 2024
Slutdato 3. december 2024
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 416,00 kr.
Pris for ledige 1311,60 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1311,60 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10 - 15:35
Beskrivelse Kurset afsluttes med en amu-prøve.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Kviknummer 265403amu465002402
Minimum antal deltagere 16
Maksimum antal deltagere 18
17 ledige pladser
Fag til kurset:
Kvalitet og kundeservice i turist og rejsebranchen
Skolefagkode: 46500
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 416,00 kr.
Pris for ledige: 1311,60 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1311,60 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til frontmedarbejdere i turist-, rejse- og oplevelsesbranchen som har lidt eller nogen erfaringer med service, og som har en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren yde kundeservice og deltage i kvalitetsarbejdet. Deltageren kan håndtere forskellige kundetyper. På uddannelsen arbejdes blandt andet med kundeforståelse og loyalitet, konflikthåndtering samt kulturdifferentieret service.

Indhold:
Deltageren kan yde kundeservice ved personlig og telefonisk betjening. Deltageren kan gøre dette i overensstemmelse med virksomhedens mål og serviceprofil. Endvidere kan deltageren ved sin sprogbrug og adfærd håndtere de enkelte kundetyper, og håndtere eventuelle opståede konflikter samt yde en kulturdifferentieret service under hensyn til de særlige forhold i turist- og rejsebranchen. Deltageren kender betydningen af kvalitet i leverancen for virksomhedens troværdighed og omdømme. Deltageren kan forholde sig til kvalitetskrav fra kunder, interne og eksterne samarbejdspartnere, samt vurdere eget bidrag i forhold til virksomhedens kvalitetsarbejde.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere

Kurser

Kursusoversigt Online kurser Akademikurser Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Projektledelse Anvendt økonomi Salgspsykologi og grundlæggende salg Ledelse af bæredygtig udvikling Ledelse og proces Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Praktisk projektledelse Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Prince 2® Foundation Certificering kursus Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed Proceskonsulent Personlig effektivitet Grøn omstilling og bæredygtighed Introduktion til bæredygtig omstilling Bæredygtighedsrapportering ESG-koordinator Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed Ledelse af bæredygtig forretningsudvikling Ledelse af innovationsprocesser Bæredygtighedsambassadør IT og web Åbent IT-værksted Turisme Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen Værdibaseret turisme Tryghedsskabende kommunikation Andre kurser i turisme Sundhedssektoren Grundlæggende diagnoselatin Sundhedssekretær Salg og markedsføring For ledige Grundlæggende IT Grundlæggende regnskab Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Administrativ IT/superbruger Fra ufaglært til faglært Sundhedssekretær Butikkens e-handelsspecialist Personlig udvikling til arbejde og uddannelse Øvrige kurser Økonomi og regnskab Grundlæggende regnskab For virksomheder Kompetencevurdering Kontakt og ansatte Uddannelser Kurser Om skolen Hjælp til at vælge Optagelse English Info til dig der er...