Netværk, samarbejde og besøg

Roskilde Handelsskole deltager i en række relevante netværk og samarbejder både i og udenfor undervisningen. Vi har løbende besøg af virksomheder og organisationer efter aftale

Besøg os som organisation eller virksomhed
Læs om Roskilde handelsskoles netværk og samarbejder
Se Roskilde Handelsskoles udlægningsaftaler
Besøg af den amerikanske ambassadør Alan Leventhal på Roskilde Handelsskole i 2024.

Besøg os som organisation eller virksomhed

Roskilde Handelsskole har løbende besøg af virksomheder og organisationer både i og udenfor undervisningen for at styrke faglighed og sikre praksisnære uddannelser.

Vil du foreslå et samarbejde, er du velkommen til at kontakte uddannelsescheferne på de tre ungdomsuddannelser. Du kan også skrive til skolens hovedmail med tværgående henvendelser på rhs@rhs.dk, så hjælper omstillingen din henvendelse videre til de relevante.

Velkommen til ungdomsorganisationer

Det er vigtigt for Roskilde Handelsskole at tilbyde eleverne en stærk demokratisk dannelse, og som en del af det, inviterer vi samfundsengagerende ungdomsorganisationer indenfor efter aftale. Vi følger kodeks for ungdomsorganisationers adgang på uddannelsesinstitutioner. Det betyder:

• Samfundsgavnlige ungdomsorganisationer er velkomne til at besøge os efter aftale. Skriv til rhs@rhs.dk for at lave en aftale.

• Vi stiller gerne et område til rådighed og hjælper med at annoncere, når besøget aftales i god tid.

• Vi foretrækker aktiviteter, der støtter op om skolens øvrige læringsaktiviteter og gerne aftales i fællesskab mellem flere organisationer. Derfor er det en fordel at tage kontakt i god tid og gerne alliere sig, så vi kan lave besøg med størst muligt gennemslag.

• Ungdomsorganisationer er også velkomne til at aflevere materiale til skolens fysiske opslagstavler.

• Alle aktiviteter, budskaber og materialer skal naturligvis foregå i en konstruktiv tone, have respekt for mangfoldighed og i øvrigt følge skolens ordensregler.

• Vi frabeder os besøg og ophæng af materiale uden forudgående aftale.

Netværk og samarbejder

Dem samarbejder vi med - på afdelingsniveau

Hver uddannelsesafdeling indgår i forskellige netværk og samarbejder. Der er lister med samarbejdspartnerne i afdelingernes kvalitetskoncepter

Formål med netværk og samarbejder på Roskilde Handelsskole

Vi engagerer os i netværk og samarbejder for:

• at drøfte styrker, svagheder og potentiale ved forskellige indsatser med ligeværdige parter som andre afdelinger på tilsvarende niveau

• at indhente ny faglig eller pædagogisk viden med relevans for vores uddannelser/afdelinger og/eller skolen som helhed

• at bidrage til udvikling af ny faglig eller pædagogisk viden med relevans for vores uddannelser og/eller afdeling

• at sikre at afdelingen og skolen som helhed forbliver en vidende, udviklingsorienteret og attraktiv organisation og arbejdsplads.

Udlægningsaftaler

Vi har en række samarbejder med andre skoler om udlagt undervisning inden for kurser og efteruddannelse. Du finder alle aktuelle udlægningsaftaler her.

Godkendt skole Afholdende skole Adresse for afholdelse Kursusnr. Kursusnavn Aftaleperiode

Myndighedsrollen – vilkår og roller

25/9 – 26/9-24

Udrejsecenter
Kærshovedgård
Kærshovedgård 17
7430 Ikast

Observation og dokumentation til myndighedsbrug

8/10 – 9/10-24

Interkulturel kompetence i jobudøvelsen

2/12 – 4/12-24

Borgeranvendt formidling i myndighedsrollen

14/1 – 15/1-25

Konflikthåndtering
ved operativ myndighedsudøvelse

25/2 – 27/2-25

Bakkesvinget 67

Metoder til kollegafeedback i operative funktioner

4/3 – 5/3-25

Se udlægningsaftalerne

Læs udlægningsaftale med Uddannelsescenter Holsterbro.

Profil Værdier Historie Praktiske oplysninger Nyt om coronavirus Kontakt Adresse og find vej Åbningstider Find medarbejder Studievejledningen Sikker digital post Det sker Nyheder Job Organisation Bestyrelsen Ledelsen Elevråd Arbejdsmiljøorganisation Mål, vision og strategi Mål og strategier Strategi 2024-2028 Planer og politikker Udvikling og kvalitet Kvalitetsarbejde Nøgletal Opfølgningsarbejde Trivsel og tilfredshed Fastholdelsesstrategi Selvevaluering Netværk, samarbejde og besøg Uddannelser Kurser Om skolen Hjælp til at vælge Optagelse English Info til dig der er...